Translate

Välkommen till min Au-Pair-blogg!




Hejsan alla nyfikna personer. Du kanske funderar på att bli au-pair eller bara undrar hur det är att bo i USA? Alla dem här frågorna vill jag svara på. Jag är inte än i USA, men det är på gång och jag har faktiskt bara 36 dagar tills jag åker med flyget från Arlanda.

Den här bloggen blir nu ett sätt för mig att dela med sig av allt om mitt au-pair-år. Bloggen skapades för att du som kanske funderar på att jobba i USA och då kanske också som au-pair undrar saker och är nyfiken och har massa funderingar. Jag hoppas kunna svara på allt eftersom erfarenheter blir fler. Alltså mina upplevelser, förberedelser, tankar och så vidare kommer jag dela med mig under 2013-2014 som au-pair.

18e Mars 2013 far jag till USA. Kommer gå en au-pair-skola dem första dagarna. Skolan är i New York och där får man mat och boende gratis. Man bor med dem som ska bo i ungefär samma områden efteråt. Sedan när skolan är slut så åker man till sin familjs stad. Beroende på hur långt det är så får man antingen åka buss eller flyg och så vidare. Jag kommer bo i en familj i San Francisco så för mig blir det mest troligt flyg.

Men som sagt! Här kommer det bloggas om förberedelser. I form av visum, sen senare om resan och om allt sen som händer i usa och så! Kram :)







1 kommentar:

  1. Åh Anna-Mi vi måste bestämma träff nu innan du åker för jag kommer inte att släppa iväg dig utan en kram från mig!!

    SvaraRadera